Ниссан Европа

Проекты оформления документов, скорая юридическая помощь, договора и прочая бумажная бюрократия.
Аватара пользователя
Алекс-дм
3000
3000
Сообщения: 3422
Зарегистрирован: 23 дек 2007, 11:55
Откуда: Москва

Ниссан Европа

#1

Сообщение Алекс-дм » 15 июл 2009, 20:35

А кто знает как отправить это письмо в Ниссан Европу ! Dear Sirs,

I am an owner of the Nissan Quashquai VIN SJNFBAJ10U1050552 (hereafter - the "Vehicle" which was purchased from an official dealer of Nissan in Russia "Nissan Center Kuntsevo", having its official address at 14 Gorbunova street, Moscow, Russia (hereafter - the "Dealer" under a purchase and sale agreement dated 6 June 2007. However the quality of the vehicle is far from what I was expecting when purchasing a vehicle of a renown brand like Nissan. From the date of purchase until June 2009 I had to apply to the Dealer over 15 (fifteen) times to address problems listed below:

2 March 2008 - grinding sound of the clutch pedal
27 April 2008 - again grinding sound of the clutch pedal
14 May 2008 - main clutch cylinder
7 June 2008 - grinding sound of the clutch pedal
2 July 2008 - grinding sound of the clutch pedal
16 July 2008 - rear engine support
25 July 2008 - control board peel off
27 August 2008 - rear seat control button
18 September 2008 - lock of the back support of the rear seat
21 October 2008 - replacement of the clutch bearing
5 November 2008 - replacement of the clutch cylinder
25 December 2008 - rear shock absorber
12 February 2009 - seat belt guide tears the seat belt
19 February 2009 - second replacement of bearing of the front shock absorber
25 February 2009 - rattle in the rear suspension (the dealer verbally explained it with the standard work and construction of the shock absorber and expectation of the shock absorber with improved construction)
June 2009 - again problems with the rear shock absorber
replacement of the front bearing
malfunction of the front seat safety belt
replacement of the pole of stabilizer

The Dealer had accepted all above listed problems however had refused to provide me with work orders in paper form confirming my applications with above mentioned problems. The Dealer had refused my multiple requests to provide copies of such work orders.

Taking into consideration the fact that this Vehicle is used as a family car, I can not express my family's frustration with the quality of the Vehicle as I have to spent plenty of time trying to fix multiple technical problems instead of enjoying the use of the Vehicle. I have placed a request to terminate the purchase and sale agreement under which the Vehicle had been purchased. This request was declined by the Dealer saying the Vehicle has no problems that still persist and can not be fixed by the Dealer.

I admit that the Dealer is doing its best to fix problems that arise during the use of the Vehicle, however I do not favour the situation where I need to apply to the Dealer every other month, sometimes even more often. I consider the quality of the Vehicle as unacceptable and request to terminate the purchase and sale agreement dated 6 June 2007. "Nissan Motor Rus" has neglected my request to terminate the agreement and to return the Vehicle to the Dealer.

I seek your understanding, clarifications and confirmation of possibility to terminate the purchase and sale agreement dated 6 June 2007 and return the Vehicle to the Dealer.

Sincerely,
Alexey Demidov
:Друг в беде не бросит!с июня 2007-февраль2009 пробег 82000!ПОМЕНЯЛ АВТО НА НОВЫЙ !

filip
500
500
Сообщения: 522
Зарегистрирован: 12 окт 2008, 21:09
Откуда: Санкт-Петербург
Контактная информация:

Re: Ниссан Европа

#2

Сообщение filip » 15 июл 2009, 22:00

Я так понял ты им машину обратно вернуть что ли хочеш.Как мне кажется и там ты тоже не найдеш понимания.Хотя все возможно но скорее :tochno-nea: http://www.nissan-aftersales.co.uk/contact попробуй через эту страницу отправить свой текст.
Катаюсь на Шкода Йети.

Аватара пользователя
blaize
800
800
Сообщения: 816
Зарегистрирован: 03 фев 2008, 10:17
Откуда: Чехия, Прага
Контактная информация:

Re: Ниссан Европа

#3

Сообщение blaize » 15 июл 2009, 22:43

Вот их почтовый адрес:

Nissan Motor GB Limited
The Rivers Office Park
Denham Way
Maple Cross
Herts
WD3 9YS
United Kingdom
Qashqai 2.0L, 4WD, CVT, BW9, SE+ 2008-2015. Изображение Изображение
Mercedes GLA 220 CDI 4M

Аватара пользователя
Racer
3000
3000
Сообщения: 4074
Зарегистрирован: 11 апр 2007, 09:49
Откуда: Москва, САО, Водный Стадион

Re: Ниссан Европа

#4

Сообщение Racer » 16 июл 2009, 09:38

Алекс-дм,
Туда писать бесполезно. ИМХО
Они все равно переадресуют тебя в НМР :yesyes:
Nissan Qashqai 2.0, 4WD, CVT, SE, C30 - Продал
Nissan X-Trail 2,5 4WD, MCVT, LE, K55

Аватара пользователя
Алекс-дм
3000
3000
Сообщения: 3422
Зарегистрирован: 23 дек 2007, 11:55
Откуда: Москва

Re: Ниссан Европа

#5

Сообщение Алекс-дм » 16 июл 2009, 09:54

Racer,Я хочу так просто отправить,чтоб создать прициндент!

Добавлено спустя 10 минут 26 секунд:
filip,Через эту страницу не проходит величина комментария!
:Друг в беде не бросит!с июня 2007-февраль2009 пробег 82000!ПОМЕНЯЛ АВТО НА НОВЫЙ !



Вернуться в «Юридические вопросы»



Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и 8 гостей